lördag 3 januari 2015

99,8% återvinning




Hittade en kork till en parfym flaska i mina gömmor som jag hade sparat i många år. Nu kom jag på vad jag skulle göra av den.






Jag svarvade en fot med plugg som jag kunde montera korken (flickan) på. (Bilden visar inte den foten som jag använde, jag svarvade pluggen bredare och högre så att korken satt stadigare men glömde att ta kort :-). Om du inte vill svarva skulle du också kunna använda en liten poslinsskål men då får du borra och sätta fast allting med en metallstång. Jag återkommer till det vid ett senare tillfälle i ett annat inlägg)






Efter det skar jag en bit av ett gammalt kopparrör som jag polerade.







Till sist borrade jag i huvudet, spraymålade foten och limmade fast allting med epoxylim. Ganska enkelt. (Jag fyllde röret med aluminiumfolie så att den brinnande veken inte kan orsaka brand, man vet aldrig)

Jag kommer att återkomma med fler idéer men nu måste jag först gå på loppis för att hitta fler saker som jag på ett säker sätt kan montera till en ljusstake.



Hej då/Annemarie.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar!