söndag 8 mars 2015

100% återvinning










Den här lilla hunden fick jag när jag var barn och jag tyckte väldigt mycket om den. När jag flyttade hemifrån hamnade den i en låda och fick ligga där i nästan 30 år. Nu var det dags att damma av den och up-cycla den! Här kommer jag att beskriva hur jag gjorde.




Man kan up-cycla vad som helst........ Det är bara fantasi som sätter gränser.



Markera på hunden var du vill borra, sätt tape så att borren inte glider omkring.




Borra med en som är till kakel. Jag använde en borr med 6 mm i diameter. Borra på låg hastighet och låt borra arbeta sig långsamt genom porslinet utan alltför mycket tryck.




Rita omkretsen av ditt rör på hunden och försök att borra några håll till.






Slipa hållet större med hjälp av en dremel, tänk på att använda munskydd och hörselskydd.




Skär av en bit av kopparröret som du tänker använda med rörskäraren. (Jag fick mitt kopparrör av en vän som byggde om huset och tog bort gamla ledningar)




Fila på insidan och slipa ovansidan med sandpapper.




Polera röret och rengör med T-röd efteråt vid behov.




Tejpa för de hålen på undersidan och blanda till betong se här




Häll betongen i hunden och sätt i kopparröret. Nu är det bara att vänta tills hunden har torkad och du kan tände ditt ljus.




Hej då/Annemarie





2 kommentarer:

  1. Så fina Annemarie!

    SvaraRadera
  2. Get help for all your financial problems. Contact Union Solutions to access a wide range of loan facilities. Contact for more information: financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar!