onsdag 2 april 2014

Tillverka leksaker till barn i Afrika



I år 7 på Kvarnbyskolan i Mölndal gör vi leksaker till ett barnhem. Både eleverna och jag blev härligt inspirerade. Efter lite skissande och träarbete föddes denna elefant i träslaget bok.




Elefanten består van fem delar. En kropp, två sidor och två öron.




Öronen är inte bara limmande men också pluggade eftersom det är en barnleksak. Som plugg använde jag inga rundstavar men tog bort huvuden på fyra spik.




Efter att jag limmade fast spiken i örat kunde jag med spetsarna markera var jag skulle borra för att få håll till spikarna.



Efter att limmet vid öronen hade torkat var det bara att slipa och ytbehandla och färdig var den söta elefanten. Kul att göra djur som består utav olika skikt, vilket djur väljer du att göra??

Hej då/Annemarie















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar!