tisdag 27 november 2012

Läskburkstjärnor 2



Jag fortsätter med samma tema: Återvinning och läskburksstjärnor. Lite mer inspiration av vad man kan göra med sina läskburksstjärnor. Här har jag gjort en mindre stjärna som jag sedan klämde rund en ståltråd Hur man sträcker ståltråd kan man läsa här)

Sedan gjuter man betong i en mall som man kan göra själv eller man kanske har en gammal förpackning som har rätt form. Det är viktigt att hålla ståndaren på plats i mitten. Jag brukar använda klädnypor som vilar på mallens kant och håller i ståndaren tills betongen har bränt färdig.



5 kommentarer:

  1. Ja´g hade glömt de där fina stjärnorna. Tror bestämt att jag ska tillverka några att visa i slöjden...
    Hoppas att du har det bra. Tressa inte för mycket nu innan ledigheten. Holland till jul?
    /Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar blogg du har. Full av inspiration:) Är själv slöjdlärare. Textilslöjd sedan 12 år tillbaka och nyligen utbildar i trä och metall med nu tjänst som bara träslöjdslärare. Spännande och lite skrämmande:) Här kommer jag kolla in fler gånger!

    MVH
    Hanna Billfeldt
    Växjö
    http://lillyloppans.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hanna tack för komplimangen och det kommer säkert gå bra med trä-och metall!/Annemarie

      Radera

Tack för att du lämnade en kommentar!